Met dank aan familie Vandenberghe.
Aanvankelijk werd het bedrijf opgericht in 1999, maar in het jaar 1997 werden al enkele kleine werken uitgevoerd. De eerste trekker om de werken uit te voeren was toen een rode David Brown 850 met frontlader.
Eén van de eerste activiteiten als loonbedrijf was destijds het laden en spreiden van stalmest. Het laden gebeurde met de David Brown 850 en het spreiden was een kolfje naar de hand van de Zetor Crystal 12045.
Het strooien van kunstmest was ook één van de activiteiten die met de David Brown 850 werd uitgevoerd.
In de winter van 1999 zien we een line up van het trekkerpark in de sneeuw. Van links naar rechts zien we een rode David Brown 850, een Case David Brown 1200 en de Zetor Crystal 12045.
Een activiteit die in de zomermaanden werd gedaan, was het laden van pakken stro en gras. Wederom is het hier de David Brown 850 die aan het werk is met de frontlader.
In het jaar 1998 kwam een getrokken landbouwkraan bij wat het laden van de stalmest vergemakkelijkte.
Het jaar 1999 dat betekende de komst van de eerste Renault trekker, een Renault 145-14.
De oudste zoon stapt in 1999 mee in het bedrijf en men breid het bedrijf expansief uit met de komst van een tweede Renault trekker, een 106-54. Er werd toen ook besloten om van start te gaan met het persen van grote pakken stro en gras. Dat werk gebeurde toen met een Fortschritt 550 pers.
Eind jaren ’90 werden de beide Renault trekkers ingezet voor het laden en spreiden van stalmest.
Niet alleen in Vlaanderen is tractorpulling populair, maar ook in Wallonië zijn er geregeld wedstrijden. Eind jaren ’90 deden de Vandenberghe’s mee met hun Renault 145-14 aan de wedstrijd in Ostiches.
De David Brown 850 deed lang dienst en men besloot in 2000 deze te vervangen door een Case David Brown 1690 met een frontlader. Aangezien de rest van het trekker park van het merk Renault was, besloot men de David Brown in dezelfde kleur te spuiten.
Een wat afgeleefde Record tandem kipper werd onder handen genomen met een mooi eindresultaat.
In het jaar 2000 neemt men de beslissing om van start te gaan met het hakselen van maïs. Daardoor breidt het machine park meteen uit met een Claas Jaguar 695 Mega en een Renault 133-54 en enkele silagewagens, waaronder een verbouwde Duchesne kipper.
Hier zien we de Renault 106-54 ingespannen met de Duchesne silagewagen en een Renault 145-14 met een kipper als tweede afvoercombinatie.
In 2001 probeert men de maïs af te krijgen met behulp van de landbouwer zijn afvoerder.