Met oude machines kan het al eens tegen zitten ook, door een klein technisch defect moest de New Holland 717 van Brecht De Clercq forfait geven door een kleine breuk. De maisput van landbouwer De Beir lag ondertussen natuurlijk nog open, maar gelukkig kon men hier op een plan B rekenen.
Dat plan B vertaalde zich in hun goeie vriend Stefaan Van Deynze uit Ursel, die maar al te graag uitrukte om zijn kameraden te komen helpen met zijn oude getrouwe Claas SF-80. Deze hakselaar beschikte echter over een 4-rijige maisbek, dus de haksel capaciteit verdubbelde. Aangezien men graag het hakselen had rond gekregen voor de duisternis viel moest er vervolgens ook afvoercapaciteit bijkomen. Tom Vermeersch twijfelde geen seconde en sprong weer in zijn John Deere 2650 om snel om zijn kipper te rijden. In geen tijd was hij dan ook terug om mee aan te schuiven onder de pijp met zijn Peecon KW 6000 kipper. Ook Steven Willems met de Ford 4000 en een AVTO B.4000 silagewagen was samen met Willem De Beir en zijn Valtra / Valmet 8450 met een BAV kipper mee aan het aanschuiven voor een verse lading hakselmais.
Mariska De Dobbelaere was ook nog steeds druk in de weer maar de John Deere 5010 had ze ingewisseld voor de ‘servicewagen’.
Met nog een derde afvoercombinatie werd het ook drukker aan de put natuurlijk, de Lamborghini 874-90 van Willem mocht dan ook een tandje bij steken. Naast het aanrijden van de put, had hij ook nog zijn bezigheid met het optrekken van de Ford 4000.
Met naarmate de duisternis zijn intrede deed, werd de laatste mais door de pijp van de SF-80 geblazen. Nog steeds kwamen toeschouwers op en af, zo zagen we ook Davy De Baere nog snel eens een kijkje nemen met zijn zaaicombinatie bij zich.
Het was werkelijk een topdag met deze twee fijne hakselteams, een hechte groep vrienden die perfect het nuttige aan het aangename weten te koppelen.