Met dank aan de familie Decrock!
In 1961 deed de eerste maaidorsers op het bedrijf zijn intrede, deze Volvo BM S950 zien we hier paardenbonen dorsen.
In 1975 kreeg de Volvo BM machine dan versterking van deze International 513 maaidorser.
Men was volledig verkocht aan het merk Volvo BM, want niet alleen de maaidorser kwam uit Scandinavië, maar ook de trekker, een Volvo BM 350 mocht midden van de jaren ’70 het veld op. Deze trekker mocht een Bamford kleine pers aanpikken en pakjes persen.
Sedert het begin van de jaren ’60 is men ten huize Decrock ook begonnen met het slijten en keren van vlas, dit met Union machines.
Door de komst van een Claas Sprint S 33 opraapwagen is men ook een nieuwe activiteit begonnen. Daardoor werd er ook een zwaardere trekker aangekocht, een Volvo BM 814.
Een tweede activiteit waarmee men halfweg de jaren ’80 van start ging was het strooien van kalk. Dit gebeurde toen met een Kuxmann kalkwagen en voor het laden van dat goedje werd er een Werklust 1500 aangekocht.
Op het einde van de jaren ’80 is men dan ook gestart met het persen van grote pakken stro en gras. Hiervoor werd de Volvo BM 814 terug ingespannen samen met een Hesston 4700.
In 1991 was de Claas Sprint opraapwagen aan vervanging toe, men kocht een andere wagen en hun oog viel op een Taarup, waar de Volvo BM 814 ook mee op pad mocht.
Men blijft steeds hun trekkers kopen in de Scandivanische landen. Nadat Volvo BM van het trekkertoneel verdween, ging men op zoek naar een nieuwe leverancier. Deze vonden ze bij het merk Valmet/Valtra, waar toen ook nog wat Volvo invloeden in zaten.
Voor een trekker met een hoger vermogen vonden ze in 1992 een Valmet 2105.
In 1997 zien we de komst van een Valmet 8550 die hier met de preiplanter aan het werk werd gezet.
In 2001 kwam er opnieuw een trekker bij, deze keer werd gekozen voor een Valmet 8150 met een Mailleux frontlader, hier aan het werk met een vier scharige ploeg.
De Valmet 8150 met frontlader werd ook ingezet om gewikkelde pakken te komen opladen en weg te voeren. Voor het transport toen stond de Valmet 2105 ook paraat.
In 2006 zien we dan een Valtra T 170 verschijnen bij Decrock, die mag meteen aan de Taarup opraapwagen zijn vermogen testen. Op de silageput staat nog steeds de Volvo BM 814 paraat.
Voor het hedendaagse foto’s verwijzen wij u graag door naar het fotoalbum van loonbedrijf Decrock uit http://www.landbouwenmachines.be .