Met dank aan Sindy Vermeulen en Rudy Maesen.
Half weg de jaren 70′ startte de vader van Johny Vermeulen al met wat kleine landbouwwerken voor anderen uit te voeren.
Voor de komst van eerste trekkers, zagen we ook hier wat paardenkracht verschijnen aan een wagen met handgerooide aardappelen.
Deze Hanomag was uiteindelijk de eerste trekker op het bedrijf en de start van door de jaren heen een heus machinepark.
Medio jaren 70′ verwelkomde men deze Porsche AP.
1 van de eerste werkzaamheden die werd uitgevoerd was het rooien van aardappelen met deze Dewulf rooier in 1977.
1 van de eerste aanwezige Zetor trekkers , een Zetor 6711.
De oude getrouwe Hanomag mocht ook nog eens mee op foto.
Van halfweg de jaren 70′ tot einde jaren 80′ breide de Zetor vloot verder uit.
In 1979 neemt Johny dan uitendelijk de leiding over samen met zijn vrouw Carine Vandoorne. En zo kwam de naamsverandering van landbouwwerken Vermeulen M en Zoon , naar landbouwwerken Vermeulen-Vandoorne.
1 van de eerste trekkers waarmee Johny op eigen benen zou starten is deze Zetor 8011.
Halfweg jaren 80′ zien we onder andere ook deze grote sterke beer verschijnen een Zetor 12045.
Een zicht op een deel van de vloot half weg jaren 80′ ; de Zetor 8011 en 2 maal een Zetor Chrystal 12045
Ook half weg de jaren 80′ komt deze Zetor Master 101.45 het team versterken.
Hun Zetor 12045 broedelijk naast de Zetor van collega loonbedrijf Decock uit St.-El.-Winkel op tractorpulling Geluwe 1985′.
In 1987 probeerde de Zetor Master 101.45 een full-pull te halen op tractorpulling Roeselare.
In 1989′ zien we hun toen twee recent aangekochte AVR rooiers aan het werk.
In 1991 werd opnieuw geïnvesteerd in een AVR aardappelenrooier.
Deze imposante 6×6 Mercedes-Benz 2632 met zelfbouw mesttank en oplegger voor mesttransport in 1991 was de eerste investering van een ondertussen flink uitgebreide transporttak.
Als ook nog deze 3 Mercedes-Benz trekkers werden aangekocht om de transporttak verder uit te bouwen.
Halfweg jaren 90′ is er ondertussen geen enkele Zetor meer te bespeuren. Zien we een uitsluitend Fiatagri / New Holland trekkerpark.
De Zetor trekkers maakten plaats voor de Fiatagri / New Holland trekkers, als ook de Mercedes-Benz vrachtwagens werden geleidelijk aan vervangen door Volvo’s , onder andere door deze twee Volvo’s FH 12.
Wat jaren later zien we met schoonzoon Tom Geldof aan het stuur, één van de Fiatagri F 130’s aan het werk voor de sleepwagen Brutus.
In 1995 zien we hun 2 Fiatagri 110.90’s aan het werk om het maïszaad tijdig de grond in te krijgen.
In 1996 word een Gilles rooier en een Dewulf R 7000 T overgenomen van een naburig loonbedrijf.
Einde jaren 90′ verscheen deze Agrifac rooier ook op de tonelen.
In 2000 word deze Claas Mega 208 aangekocht en ingezet in de maïs.
Met de eeuwenwissel zien we dat er zich ondertussen een imposante New Holland vloot heeft gevormd.
In 2001 zien we de Claas Mega 208 plaats maken voor deze New Holland TX 34.
Tevens in 2001 reed deze New Holland FX 38 ook voor het eerst hun koer op.
In 2002 vergrote het New Holland aandeel nogmaals met de komst van deze New Holland CX 780.
In 2003 werd dan ook de hakselvloot verder uitgebreid met de komst van permanent een 2de hakselaar een New Holland FX 40.