Vroeger waren er veel grote landbouwersgezinnen, waar vele kinderen mee hielpen op het bedrijf. Maar kleine kinderen worden groot en gaan uiteindelijk elk hun weg.
Het gezin Haghedooren was ook zo een groot landbouwersgezin en telde 6 zonen en 2 dochters. Men kon natuurlijk niet allen blijven helpen op de boerderij dus besloten er enkele om op hun eigen benen te staan.
Als ook Walter, die in 1978 de stap zette om een eigen loonbedrijf op te richten.
Medio jaren 70′ deed men naast het landbouwersbedrijf ook al wat aan maaidorsen dit met hun Clayson 1545. Een Massey Ferguson 165 met een graanblazer stond in voor de afvoer van het gedorste graan.
Sedert 1978 werden er dan door Walter dan nog tal van extra activiteiten uitgevoerd.
Het open trekken van de stoppel moest ook gebeuren, dit werd in het begin gedaan met deze Massey Ferguson 285.
Ook werden aardappelen gerooid, dit met een Massey Ferguson 188 en een 1-rij Dewulf rooier.
Verder ook deed men ook aan het spreiden van stalmest, dit met een Massey Ferguson 298 met JF mestwagen. De Massey Ferguson 285 zorgde ervoor dat deze werd volgeladen.
De Massey Ferguson 285 werd voor het cultiveren in der loop van de tijd vervangen door deze brute Massey Ferguson 2640.
In het gras was men ook actief , dit met hun Massey Ferguson 298 en Krone opraapwagen.
Hier leefde en leeft een gepasioneerde Massey Ferguson liefhebber. Echter was er één vreemde eend nog aanwezig op het bedrijf, hun International 824. Deze mocht zich onder meer bewijzen aan de New Holland 286 kleine pakken pers.
In 1979 werd het bieten rooien overgenomen van loonbedrijf en broer Mark Haghedooren.
Medio jaren 80′ bleef echter het Massey Ferguson hart verder kloppen en werd een nieuwe Massey Ferguson 698 verwelkomd.
In 1984 vond de legendarische tractorpulling van Pittem plaats in een organisatie van Deverol.
Hier was collega Massey Ferguson rijder en loonbedrijf Lievens uit Eernegem aanwezig met hun Massey Ferguson 2720. Echter niet Lievens maar Walter en zijn chauffeurs reden en begeleiden de trekker tot de eindstreep.
Medio jaren 80′ kort na tractorpulling Pittem vond ook tractorpulling Izegem plaats. Deze werd georganiseerd door het ABS, ten huize loonbedrijf Vanhollebeke uit Izegem. Hier werden heel wat bekers behaald. Tot grote vreugde van hun entourage.
Hun Massey Ferguson 2640 en Massey Ferguson 698 streden in verschillende catagoriën om de eerste plaatsen en met succes!
Hun drie gladiatoren de Massey Ferguson 698 , de International 824 en de Massey Ferguson 2640 werden in 1990 klaar gezet voor tractorpulling Rekkem. Ook hier ging men weer met heel wat prijzen aan de haal.
Ook te Staden verdedigde men hun eigen naam en de kleuren van Massey Ferguson.
Wat jaren later groeide en groeide het pulling team verder uit. Een knappe line-up was er te zien van een Massey Ferguson 390, een Massey Ferguson 699, een Massey Ferguson 3080, een Massey Ferguson 2640 en een Massey Ferguson 3125.
Ook tractorpulling Hooglede staat door de jaren heen op hun palmares. Hier strijde hun Massey Ferguson 698 voor de overwinning.
Men zweerde trouw aan de rode kleuren. Naast een uitsluitend rood trekkerpark , koos men ook voor een uitsluitend rood rooierpark.
Men koos in 1990 voor een rooier van het toen nieuwe 3-wiel principe dat Dewulf had ontwikkeld een Dewulf R 3000 S. Deze toen revolutionaire machine sleepte ook de Gouden Aar prijs binnen.
Begin jaren 90′ was het trekkerpark nog steeds even rood maar wel heel wat verder gemoderniseerd. Met onder de meer de komst van nog een Massey Ferguson 3070 en twee Massey Ferguson 3080’s.
De Massey Ferguson 3125 kon zich in 1992 ook uitleven aan de sleepwagen op een lokale tractorpulling.
In 1980 is men gestart met het hakselen van gras en maïs toen het naburig loonbedrijf Vynckier met deze activiteit stopte. Men is toen van start gegaan met een New Holland l’Articulé bunkerhakselaar.
Medio jaren 90′ echter was deze al vervangen door een New Holland 2305. Zijn metgezellen waren onder meer een Massey Ferguson 6180 met DEWA silagewagen en een Massey Ferguson 698 met OVA silagewagen.
Ook voor een stunt was men niet verlegen, hier zien we einde jaren 90′ hun International 824 aan het werk. Het motto ‘Rook uit de buze’ is hier meer dan van toepassing.
In 1999 werden de meeste activiteiten stop gezet en geniet men nu van een welverdiend pensioen.